SELAMAT DATANG

Selamat Datang Ke Portal Rasmi Sekolah Kebangsaan Doktor Abdul Latiff | Transformasi Sekolah 2025 (TS25) Kohort 3 | Memacu Transformasi Membentuk Insan Berkualiti

Saturday 3 August 2013

MAJLIS KHATAM AL-QURAN PERINGKAT SEKOLAH

 08 OGOS 2013 - Warga SK Doktor Abdul Latiff telah mengadakan Majlis Khatam Al-Quran pada penghujung waktu persekolahan sebelum sekolah mula bercuti panjang untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri dan cuti penggal kedua.
                     Seramai 20 orang murid lelaki Tahun 6 dan Tahun 5 terlibat di dalam majlis khatam Al-Quran dan diketuai oleh Ustaz Ahmad Lutfi bin Khairoji. Setiap murid diberikan peluang memperdengarkan bacaan masing-masing dan diakhiri dengan bacaan doa.
               Selepas itu, majlis penyampaian duit raya kepada seluruh anak didik SKDAL dan sumbangan kepada murid ASNAF turut diadakan sebagai tanda menyambut Bulan Syawal yang bakal menjelma tidak lama lagi. Sumbangan disampaikan oleh Tuan Guru Besar, En. Megat Pauzi bin Ibrahim.
Majlis diakhiri dengan upacara bersalam-salaman antara guru-guru dan murid-murid. Di mana, murid-murid meminta maaf dan memberi ucapan selamat hari raya kepada guru-guru. Akhir kalam, SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN DIUCAPKAN KEPADA SELURUH WARGA SKDAL.